Divna Istra i malo šparoga

Ako mislite da ću o svom Rabu ovaj puta neću nego o divnoj Istri i maloj šetnji kroz Novigrad, Poreč a na kraju šećer  Motovun.


Divan mali ribarski gradić s dugom šetnicom na kojoj uživaju šetači , biciklisti, mame gurkaju kolica, malo zastanu na kojoj klupici ili u obližnjem kafiću popiju omiljenu im kavu. S druge strane prema Umagu nova marina i hotel Nautica (jako dobra kuhinja).


Izlaz iz luke na otvoreno more meni ipak malo čudno jer kod nas na Kvarneru jedan otoka do drugoga. A tu luku čuva trobrodna bazilika sv .Pelagija i sv. Maksima.


A meni ipak pobjegao fotić na obližnju kućicu u cvijeću nad samim morem.


I tu skidam kapu Istrijanima kako su zasadili cvijeće, pokosili travu kako im zaista cijela Istra blista
a mi na Kvarneru  imam osjećaj da se tek sada budimo iz zimskog sna.


Divna stara ograda ukrašava jedan balkon na starom palazzu i plijeni pozornošću radom nekog starog majstora.


Odvojili smo i par sati za šetnju Porečom, iako nisam bila već par godina uvijek mu se rado vraćam i naravno uživam.




Škicnuli smo i u slikarev atelje koji nas je svojim koloritom oduševio.


Zadnji pogled na Poreč prije odlaska.

A onda put u jedan drugi dio prekrasne Istre.


Prekrasnu Istru s divnim brdašcima, vinogradima i maslinjacima i divnim obnovljenim starinskim kućicama koje te zovu da uzmeš i osjetiš tu divnu Istarsku zemlju pod rukama.



A na brdašcu mali dragulj Motovun s svojim malim uskim kaletama i dušom i vjetrić koja pirka i lagano njiše grane mlade smokve.I da nije Motovun samo filmski festival to su ljudi koji su ti ostali i njeguju neki duh zaboravljenih vremena. Duh nekih dobrih vremena.


Duh onih vremena kad nismo zatvarali vrata i kapije ključem već smo svi virkali narvno kad nas nitko ne vidi u tuđe vrtove i ulaze ali nitko se i nije ljutio.


Neobilazan trg s koje god strane došli u Motovun i gdje se i događa sami filmski festival koji je onda dupkom puna a sad kao da čeka možda baš vas.


I jedna mala maslina nemarno posađena u željezni lonac ali raste i u to male zemlje što ima i one par kapi vode koje dobije.


Ili ova mala konoba koje se čak i našla u  The NewYork Timesu  kao jedna od najboljih malih restorana u ovom djelu Europe.A mi zastali u jednoj maloj konobi koja nas privukla svojom malom terasom i neponovljivim pogledom i domaćim specijalitetima i uz žmulj domaćeg crnog vina izgubili pojam i o vremenu i prostoru i žao mi neznam joj ime ali domaća pašta vrhunska.


Nekad su uz sama ulazna vrata bili vezivani konji i pili vodu a sad cvijeće ukrašava pojila.


A meni privukli pažnju maslačci i nabrala 200 glavica za sirup od maslačka.


Ovo je tek naravno mali dio i svim srcem vas pozivam da i vi krenete u vaj prelijepi kutak a mi krenuli na šparoge a rezultat je bio ovaj.


A od ovih divnih šparoga  spremila neku inačicu quiche lorraina od šparoga s sirom i jajima i finom podlogom od prhkog tijesta.


Prhka podloga 250 g brašna
                          2 žlice kiselog vrhnja
                          2 jaja
                      110 g maslaca
                       prstohvat soli
Umijesite tijesto od svih navedenih sastojaka i stavite u frižider minimalno pola sata.


Nadjev 150 g šparoga
            300 g svježeg sira
                2 jaja
            100 g dimljenog sira naribanog
            300 ml kiselog vrhnja (čašica i pol)
Šparoge očistite do mekanog djela i samo ih bučnite u zakuhalu vodu na minutu.Izvadite ih i ocijedite. Svježi sir, kiselo vrhnje, jaja i naribani sir izmješajte žlicom u jednoličnu smjesu ako trebajte dodajte soli ja nisam iz razloga što je dimljeni sir već dosta slan.

Smjesu izvadite iz frižidera i razvaljajte na veličine tepsije u kojoj ćete peći podlogu, Tepsiju dobro namastite maslacem i na nju položite podlogu . Izbockajte je vilicom da se ne napuše. Pecite je u pećnici na 180 C oko 10 min a potom istresite pripremljeni nadjev i još pecite 3o min ili dok se nadjev ne stisne i ne dobije finu bojicu.



Primjedbe

  1. Istra <3 toliko sam ljeta provela u Novigradu.. divne su slike! i divan kish sa divnim sparogama!!!

    OdgovoriIzbriši
  2. krasno..mene sirup od maslačka zanima!!

    OdgovoriIzbriši
  3. Predivne su ti slike i baš sam uživala u ovom postu jer obožavam Istru, to mi je zaista predivan dio Hrvatske. Jedino nisam u Poreču bila valjda sto godina, tako da ga se uopće ne sjećam, vidim da moram ponoviti gradivo pod hitno! I ova pitica od šparoga je mmmmm....
    Ali meni uvijek možeš postati Rab, to mi je najdraže mjesto u svemiru... <3
    Ilina

    OdgovoriIzbriši
  4. predivno su se slike uklopile u tvoju pozadinu! Baš sam šetala po oblacima. Svi znaju da šetnja iscrpi, a onda godi tvoj quiche!!!

    OdgovoriIzbriši
  5. Hvala za virtualnu šetnju. Svaki put kad izađemo iz tunela Učka u smjeru Istre, imam osjećaj kao da smo ušli u drugu zemlju, a tvoje fotke to i pokazuju. Quiche sa šparugama je jako ukusan!

    OdgovoriIzbriši
  6. Tako mi je prijala ova šetnjica po Istri,stvarno je čarobno,ove fotke pariraju nekom najboljem svjetskom turističkom časopisu..naravno pasao bi mi sada i ovaj quiche!

    OdgovoriIzbriši
  7. Istra, maslačci, šparuge...prekrasno

    OdgovoriIzbriši
  8. Predivan post, Dilajla. Istra je zaista divna, priroda je prekrasna.
    Tvoje fotke su me oduševile, kao i ova fina pita!

    OdgovoriIzbriši
  9. Istraje stvarno predivna, često tamo ljetujem i mogu reći sve samo najbolje! Jako mi se sviđa ovaj recept za quiche, morat ću ga napraviti!

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi