Bablje ljeto ili kako sušiti smokve




U mom slučaju ih ja ne sušim ali svi ih volimo jesti i čudom se čudim kad vidim na pijaci da je kg sušenih smokvi 50 kn i pomislim da ne bi dala ni 5 kuna za njih pa bar je kod nas uvijek sušenih smokava ali zahvaljujući mojoj mami koja ih strpljivo bere dok su još zrele pune mirisa i okusa .Slaže ih u kašetice i drži ih na suncu cijeli dan,preko noći idu u kuću da ih nebi vlaga.suše se 7-10 dana .Kad su suhe uzme se mora koje se stavi kuhati i u
njega se urone smokve a more služi ako ostane koji crvić da se utopi u moru i da se smokva dezinficira.




Smokvice izvaditi na čistu plahtu i ostaviti da se ocijede preko dana na suncu.A onda navečer sjednete na terasu ,uzmete lovorova lišća i deblji konac i pletete vijenac od smokvi.Par smokvi , par lovora i tako dok ne potrošite sastojke.Zamoran posao da uistinu jer trebate smokve preokreatati ,tjerati dosadne muhe a prvo ih i ubrati one prave debele.I kako kaže moja mama da ostane i da se ne izgubi tradicija i ima i pravo jer ako izgubimo te male stvari izgubiti ćemo i dio sebe i svojeg nasljedstva.I da se vratimo na početak priče vrijede one i više od onih pedeset kuna zar ne...


A ovaj vikend smo opet bili na a već i ptice na grani znaju na Rabu.Kupali se ,uživali na cijeloj plaži samo mi,
molići prazni , nema dosadnih turista samo koji galeb preleti ili u daljini začuješ zvuk motora neke barke jer lignje su počele ,valja spremiti nešto u škrinju.




Ove godine je mama radila sušene smokve u kaduljinom medu i ako dođete do neke količine suhih smokvi toplo bi preporučila ovaj fini desertić.Znači koliko sušenih smokvi imate treba vam i badema jer se svaka unutrašnjost smokve puni bademom.Za jednu teglicu od 200 g treba vam još i 2 dcl vode i 5 žlica meda od kadulje ali ako ga nemate stavite bilo koji drugi cvjetni med , dodajte 2 kriške limuna i lagano zakuhajte i kad je voda pokuhala nakon 10 minuta na laganoj vatri ,tom reduciranom tekućinom prelijte sušene smokve koje ste prethodno poslagali u staklenke.Zatvorite ih i u hladnoj zimi sjetite se svojih staklenki sunca.

Primjedbe

  1. Uživala sam čitajući! Smokve volim, suhe ili svježe. Voljela bi probati ove iz meda! Zvuči božanski. A Rab je doista jedan predivan otok na kojem sam bila (slikala se baš uz ovu kulu na ovom mjestu) i kojeg volim..

    OdgovoriIzbriši
  2. Divan post! Zelim da zivim na moru... Ne kao turista, ves stvarno! :)
    Nikad mi niko nije hteo reci kako se suse smokve. Pitala sam neke ljude i svi mi kazu da je to tesko... Puno ti hvala sto si mi otkrila to! :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Baš mi se svidjela rečenica "da se ne izgubi tradicija", a isto tako mi se sviđaju i tvoje smokve!

    OdgovoriIzbriši
  4. Smokve su divne.nisam jos probala d aih susim ali sacuvacu ..protokol:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Ne znam jesam li ti već rekla, al nema veze, opet ću; zavidim ti što si blizu mora, smokvi, lovora, maslina, mirisa divnih. Ne znam što bih dala da mogu živjeti blizu mora i uživati punim plućima. :)))

    Tvoj mi je post baš onako razgalio dušu, raznježio me. Hvala ti što preko svog bloga prenosiš dio vaše tradicije, običaja, priča jer to je ono što i nama i našim potomcima ostaje. Jer bez tradicije, imam osjećaj da sam kao tikva bez korijena, posebno što živim u drugoj domovini. :)
    Smokve obožavam. Ali kako mi se dijabetes naklatio na kosti, ne smijem ih jesti. Ovog ljeta sam pojela samo nekoliko svježih smokvi. Vraćali se iz Mostara i nisam im mogla odoliti. Mirisne, medene, slatke. :)
    Ne mogu ovo jesti, ali sam zato uživala jedući očima. :)
    Hvala ti na tome :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Hvala puno iako kad sam stavljala post čak sam razmišljala dali da ga napišem ili ne ali sada mi zasigurno nije žao jer želim sačuvati ono nešto staro ,našu tradiciju i duh koji se pomalo gubi.

    OdgovoriIzbriši
  7. Predivne fotografije, sve mi je toplo oko srca. Ovo s medom i smokvama je super ideja. Već me podsjeća na Božić.

    OdgovoriIzbriši
  8. Izvrsne slike i topao post. Jesu turisti dosadni ali,...
    Smokve su moje najdraže voće i to baš zato što su tako slatke:) pa mi se sviđa ova ideja s medom, jako!!

    OdgovoriIzbriši
  9. obozavam smokve i ne jedem ih tako cesto, ovdje ih bas nema, a kad ih bude na placu jako su skupe. Prekrasna mi je ova poslastica smokve u medu, jako dobar recept!

    OdgovoriIzbriši
  10. Kako je to ustvari interesantno, slučajnost ili? Imam suhih smokvi, ne jedemo ih. Trebam nešta s njima napraviti. I baš danas naiđem na ovaj recept. Hvala draga!

    OdgovoriIzbriši
  11. Predivan post,uz ove prekrasne fotkice sam na trenutak otplovila do mora,a tek smokve u medu,to je famozno:)

    OdgovoriIzbriši
  12. U dvorištu imamo smokvu koja je ove godine jako rodila. Ali, kakvo sušenje, kakvi kolači! Sve pojedemo svježe jer su za nas, ovdje daleko od mora, smokve prava poslastica. Divne su ti fotke!

    OdgovoriIzbriši
  13. Divan post i divne smokve sa bademom i medom. Baš jako fini desert. A suhe smokve definitivno vrijede onih 50 kn za kilogram. Ja ih obično nabavljam u Dbk, tako ću i ove godine, volim kada su mirisne i u lovorovom lišću. Staviti ću ih sigurno i ovako u med.

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi