Parfe Dunja i njena cucina...


Ovaj put počinjem s istraživanjem bloga tako da sam otkrila jednu divnu paštetu i to od pilećih jetrica, ali ja tu vrstu jetrice i ne volim.Ali vjerujem da nas ne  treba omesti u isprobavanje nečeg što ne volimo i da moramo sve probati i onda ocijeniti da li to volimo ili ne.Ja npr od danas jedem pileću jetricu ali samo u pašteti.Jer iskreno i više nego odlična je.Evo ukratko bila sam zakinuta za još jednu dobru stvar a koju sam ja apriori odbijala.


Recept 500 g pileće jetrice
                2 luka
                2 režnja češnjaka
                2 tvrdo kuhana jaja
                2 žlice senfa
            150 g putra
             soli i papra po guštu
Pileću jetricu dinstajte na kapuli i češnjaku i malo je podlijte mlijekom.Dinstajte je pomalo cca 20 min,
potom je ohladite i dodajte ostale sastojke i  štapnim mikserom je pretvorite u kremu.Ohladite je , prepecite toast i uživajte.
Moram reći da volim Dunjinu kuhinju, ima mi onaj starinski štih pravih kolača.A tek njene slike pa vjerovatno svi znate o čemu pričam.Vjerujem nekako da je i puno stvari naučila od svoje svekrve koja je bila Talijanka ako sam dobro shvatila a oni imaju jako dobre stvari koje ne otkrivaju baš lako a što je i najvažnije ne daju ih ni svakome.E to značu da ih je i Dunja zaslužila..
Drugi receptić je bila Pita od čokolade moram priznati da iako sam ljubitelj čokolade nije mi privlačila pomisao da napravim pitu od čokolade ali kad sam vidjela recept i sliku znala sam da ju moram probati.


Kore za pitu 250 g putra
                     350 g brašna
                        2 žutanjka
                     prstohvat soli
                        6 žlice hladne vode
Umijesiti fino prhko tijesto, zamotati ga u foliju i ostaviti na hladno.
Crno tijesto fila 9 bjelanjka
                          7 žutanjaka
                          300 g šećera
                          200 g mljevenih oraha
                          200 g čokolade u prahu
                          1 žlica kakaa
                           sok limuna


Žutanjke s polovicom šećera izmiksajte i dodajte sok od limuna, kakao i čokoladu u prahu.Bjelanke istucite s ostatkom šećera, sjediniti s žutanjcima i na kraju dodati mljevene orahe.
Tijesto razdijeliti na pola,Tepsiju premazati putrom i posipati malo brašna lagano utisnuti jednu polovicu prhkog tijesta na njega staviti crnu filu i staviti peću u zagrijanu pećnicu na 200 C cca 10min.
Koristiti tepsiju 25x35, idealna je veličinom za ovu količinu nadjeva i tijesta.Nakon 10 min razvaljate i drugu polovicu i pažljivo je položite preko fila, malčice ga nabockajte da vam se ne napuše.Smanjite temperaturu na 180 C i pecite još pola sata ili dok štapić ne izađe suh,meni je s mojom pećnicom trebalo još 15 minuta.


Pita je divna ,bogatog okusa i neobičnog nadjeva bogatog čokoladom moram priznati da sam greškom prvi put kupila kakao u prahu ali mi je čak bila bolja nego kad sam je pekla drugi put i dodala čokoladu u prahu.I nikako ne izostavite limun.
I na kraju šećer dolazi na kraju svake priča pa i ovog putovanja po Dunjinom blogu ,htjela sam nabaviti brašno od maruna ali se nisam prošli put sjetila ga kupiti kad smo bili preko za one divne raviole ili oni njeni oni divni mali kolačići za Božić s kokosovim uljem koje trebam pod obavezno probati.
Da se vratim na onaj šećer na kraju a to je Torta od jabuka s krem sirom od čokolade priznajte da već i ime deserta i više nego dobro zvuči.
       

Podloga 450 g brašna
              220 g maslaca
                  2 žutanjka
              120 g šećera
              malo mlijeka
Od sastojaka fino umijesite fino prhko tijesto i spremite ge u frižider.
Fila od jabuka 1 kg jabuka
                        100 g šećera
                         sok i korica 1 domaćeg limuna
                        1 žlica gustina
Jabuke očistite i narežite na kockice i stavite ih kuhati uz dodatak soka od limuna i šećera dik ne omekšaju.Ohladite ih i dodajte žlicu gustina i koricu limuna.


Fila od sira 500 g krem sira Philadelphia s Milkom
                       2 jaja
                    200 g kiselog vrhnja
                    100 g šećera (meni je bilo dosta i slatko uz 2 žlice šećera ostatak nisam dodavala)
                       1 žlica gustina
Mikserom umutiti sir i šećer, dodati jedno po jedno jaje,pa vrhnje i na kraju gustin.
Podlogu razvaljati i obložiti stranice i dno kalupa za tortu.Na tijesto izliti jabuke a na njih nadjev od sira.Ukrasiti površinu torte s ostatkom tijesta.Stavite peći tortu na 160 C oko sat i pol.Provjeru vršiti drvenim štapićem.Meni je trebalo još 15 minuta da se ispeče do kraja.


I na kraju priče pridružujem se s zadovoljstvom FBI rukavicama koje je pokrenula mamajac i zaista sam uživala u njenim receptima i nekako i otkrivala i samu Dunju i definitivno i puno naučila.


I zaista uživala.

Primjedbe

  1. Joj, divne slike i divni recepti! Ni ja nisam neki ljubitelj jetrica, ali imaš pravo, treba probati pa vidjeti...Torta s jabukama je <3, obožavam sve kolače s jabukama! probam! Ilina

    OdgovoriIzbriši
  2. Ma probaj i jetricu zaista ćeš se iznenaditi.

    OdgovoriIzbriši
  3. Pileća jetrica mi je no.1 među jetricom. Pita od čokolade ti je odlično ispala, a vjerujem da je i torta od jabuka bila jako ukusna.

    OdgovoriIzbriši
  4. Ma divno si to odradila. Prvo ova pašteta, svi koji su je probali nisu se bunili na okus jetre. Dobar dio blažeg okusa odradi mlijeko u dinstanju. Ne izgleda baš lijepo kad se sve počne grušati u tavi, ali ima smisla. Tu paštetu je još radila moja baka, i sjećam se da sam uvijek okretala glavu kad je sipala mlijeko u tavu s lukom i jetrom, no kad sam ja počela kuhati i te kako sam se držala recepta.
    Pita od čokolade, isto predpotopni recept, u bakinoj kuharici u originalu piše mast, a pritom se misli na otopljeno salo, no ja ipak koristim putar, nemam ništa protiv masti, ali ju više volim na krmenadlima, malo se ipak osjeća pri pečenju "onaj miris". Dok je miris putra u kolačima meni blaženstvo, a maslac je nekad bio skup i teško dostupan, dok je masti bilo, svaka je kuća s vremena na vrijeme topila svinjsko salo ili špek.
    Ova torta je novijeg datuma, a recept je od jedne familije iz Međimurja. Jako ti je lijepo ispala, svaka čast, nije baš jednostavna za napravit.

    Pdsjetila si me na moju pokj. svekrvu, ona je bila rođena Trščanka i u svemu je prepoznavala kesten. Svi su odrasli na kestenu kojeg je nekad bilo u izobilju. Kad je vidjela da mijesim neko tijesto, uvijek me pitala da li sam stavila kestenovo brašno ili barem bademovo, jer je tako jeftinije i bolje. Nikako nije mogla shvatiti da ga ni nema, a kad ga i dobijem pre skupo je. Da ju ne ražalostim, znala sam reći, da stavila sam malo.

    Sve si jako lijepo napravila i poslikala, a posebno uživam u tvojim posunčanim i toplum fotkicama, svakom je odmah jasno da si blizu mora. Hvala ti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Uživala i u izradi i u degustaciji baš mi je drago da si zadovoljna odabirom tvojih recepta u mojoj izvedbi.

      Izbriši
  5. Predivno...ostala sam nijema pred tvojom prezentacijom,predivnih jela...dunja je vrsna kuharica i umjetnik !!

    OdgovoriIzbriši
  6. Dilajla, prekrasno! Odličan izbor, fini recepti i predivna prezentacija!
    I ja sam malo prosurfala kod Dunje po njenoj kuhinjici,
    ima divnih stvari, odmah sam si bila našla što bi isprobala,
    nadam se da ću stići.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš mi je drago da ti se sviđa odabir recepta.A stići ćeš i nešto skuhati po Dunjinim receptima.

      Izbriši
  7. Odabir recepata je genijalan,ne znam što je bolje,ipak bih se odlučila za ovu pitu od čokolade,mogu si zamisliti koji ukus ima..slike su ti prekrasne:)

    OdgovoriIzbriši
  8. Super si pripremila sve odabrano iz Dunjine kuhinje u kojoj se nije lako odlučiti što isprobati obzirom na odlične i maštovite recepte koje nam Dunja nudi. Paštetu od jetrica i ja mjerkam, a imam istu priču kao i ti , odbijam je a privlači me da je probam i već znam da ću je zavoljeti :), ti si je posebno lijepo servirala. Kolač sa jabukama je super, a pita od čokolade ti izgleda fantastično !!

    OdgovoriIzbriši
  9. ooo vauuuu, torta s jabukama izgleda fantastično i ja sam o njoj razmišljala

    OdgovoriIzbriši
  10. stvarno sve super izgleda.

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi