Vasina torta za punoljetstvo

Da zaista Vasina torta naše drage Jelene za punoljetstvo jednog braka i da odabir je pao na tako moćnu tortu , za mene neobičnu ali jako, jako finu s divnim šaumom na kraju.Kombinirala sam Jelenin recept s receptom MireLi a iz jednostavnog razloga što ja volim hvatati krivine pa sam se igrala s receptima jedne i druge i zaista dobila prekrasnu tortu.Jelena je napisala na svom blogu da je svaka žena treba bar napraviti jedanput u životu ali nemojte čekati 18 godišnjicu braka kao ja.


Kombinirala sam dva recepta jer jučer nisam mogla doći do bloga naše drage Jelene pa sam uhvatila recept MireLi a onda sam skužila da je i Jelena prebacila i na coolku svoj recept i na tome joj se zahvaljujem.
Recept je u biti jednostavan ako ga pratite i nemojte se prestrašiti količinom teksta koji je Jelena napisala a napisala ga je iz razloga samo da nam olakša i zaista ako ga pratite nema problema i taj klasik će zablistati u svojoj punoći okusa a divan šaum će biti ona točka na i.


Recept za biskvit je od Mire Li s dodatkom 40 g ribane čokolade Jeleninog recepta ,znači identični su osim što je Jelena dodala čokoladu a Mira nije.

Biskvit 5 jaja
             5 žlica mljevenih oraha
             1 žlica brašna
             5 žlica šećera
            40 g ribane čokolade

Bjelanjke s dodatkom šećera fino umutiti, dodati žutanjke a zatim orahe i bjelanjke.Postepeno dodati i onu žlicu brašna.Peći na 180 C dok se biskvit fino ne digne.

Krema 20 dkg mljevenih oraha
            100 ml toplog mlijeka
            125 g šećera
             60 g otopljene čokolade
            10 žlica soka od naranče
            150 g putra
             ribana korica naranče
              6 žutanjaka

Krema je mix jednog i drugog recepta i mislim da sam izvukla najbolje i iz jednog i iz drugog.
Žutanjke sam miksala s šećerom i ostavila ih na pari par minuta samo zbog termičke obrade.Toplim mlijekom sam ofurila mljevene orahe .U tu smjesu sam dodala sok od naranče, otopljenu čokoladu i koru naranče.Kad su se žutanjci malo ohladili ,dodala sam puter i lagano izmiksala u jednoličnu kremu.Fino spojila žutanjke s smjesom od oraha.Biskvit sam dodatno još navlažila s sokom od naranče i na njega stavila kremu koju sam fino zagladila.Sad stavljate obruč od torte i s nom u frižider dok pripravljamo šaum.


Šaum 6 bjelanjaka
          20 dkg šećera
          150 ml vode

Šaum je po receptu Mire a izradu sam pratila po Jeleninom opisu.Prvo sam stavila kuhati vodu s šećerom i lagano se kuhalo otprilike 20-25 min dok nije došlo do gustoće meda.Svako toliko sam i promiješala.Otprilike pred kraj kuhanja sam stavila u padelu kuhati vodu u kojoj ću poslije na pari miješati šaum.Kad sam stavila vodu kuhati počela sam i miješati bjelanjke kojima je bilo potrebno cca 5 minuta da se pretvore u fini snijeg.Sirup od šećera je gotov i njega sam u laganom mlazu lijevala u snijeg koje se pomalo kuhao na pari.Lagano sam miksala par minuta na pari dok došao do željene gustoće.Onako topao sam prelila preko torte i zagladila i odložila u frižider.Prije isprobavanja Jelena navodi i preljev od čokolade koji ja nisam napravila jer nekako mi se sviđala ovako u tri boje pa sam je i ostavila takvu.Torta je prekrasna, zaista punog okusa a opet nije suha čak daleko od toga i s dodatkom šauma ima neki poseban štih i zato se zahvaljujem Jeleni jer se zaista potrudila prezentirati ovu tortu koja svakako to i zaslužuje.


I tako na kraju i mi proslavili punoljetstvo a šta da vam kažem te godine kao vihor prolaze kraj nas.
I zaista mi se čine tako brze ,možda i prebrze jer bih i neke željela zaustaviti bar one dobre.

Primjedbe

  1. Draga Dilajla, prvo da čestitam godišnjivu i neka vas sreće, sloga i ljubav prate uvek.

    Drago mi je da se ova torta našla na vašem stolu u tako posebnoj prilici, a to nije mala stvar eksperimentisati sa novim receptom za povod gde ne sme da se zabrlja.

    Odlično si iskombinovala recepte. Mora da je sneg koji je pao u Hrvatskoj poremetio blogerske veze juče. :)) Probaj preko jednog parčeta da preliješ čokoladu da vidiš kako ti se dopada. Meni ukus gorke čokolade lepo preseče slatkoću torte. Moja mama dodaje i puter u čokoladu da bude mekana pa se ne stegne baš i lepo se seče.

    Slike su ti božanstvene.

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala Jelena ,jer torta je zaista jako fina i naći će se još na mom stolu a probati ću i s čokoladom pa makar preko jedne fete kako ti kažeš a sad mi preostaje Rozen torta za koju se moram pripremiti i baš me zanima kako će ispasti.

    OdgovoriIzbriši
  3. Srecna godisnjica braka! Zaista divan jubilej... Zelim vam jos mnogo srecnih, zajednickih godina, posebno uz ovakve predivne poslastice...
    Torta ti je prelepo ispala i mogu samo zamisliti kako je lepog ukusa... :)

    OdgovoriIzbriši
  4. obožavam tu tortu:)).....sad sam se sjetila da je prošlo dosta vremena kako sam sam ju zadnji put radila:)).....

    OdgovoriIzbriši
  5. Dilajla (obožavam tvoje ime) :) čestitam ti godišnjicu braka i želim još puno lijepih godina, onakvih kakve se pamte.
    Ova torta je zaista vrhunska i mislim da ću ju raditi za novu godinu. Jelena je detaljno i krasno u svom stilu opisala izradu i na tome sam joj zahvalna. i tvoja izvedba je vrhunska! I meni se više sviđa ovako bez čoko preljeva

    OdgovoriIzbriši
  6. Neka je srećno i dugovečno! Sve najbolje, od srca.
    I ja volim praviti po Jeleninim receptima - nema razmišljanja, improvizacija je bespotrebna. Tvoja torta izgleda odlično i slike su mnogo lepe.

    OdgovoriIzbriši
  7. Meni se baš sviđa šta si čekala 18-u godišnjicu braka, nekako je to sve zaokružila ova divna torta i znam da ćeš je pamtiti po tome :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Srećna godišnjica! Torta je odlična,mene uvek podseti na mamu i detinjstvo.

    OdgovoriIzbriši
  9. sretna ti godišnjica, izabrala si prekrasnu tortu!!

    OdgovoriIzbriši
  10. Savršeno, zar ne? Tvoja je ljepša od moje, ali planiram sve ponoviti sada za praznike.

    OdgovoriIzbriši
  11. Izvrsno izgleda. Čekam neku posebniju priliku,jer mi se čini da ovo nije torta za svaki dan, da je napravim.

    OdgovoriIzbriši
  12. Sretna vam godišnjica braka!!! Tortica izgleda zaista super :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Sretna godišnjica braka! Torta super izgleda.

    OdgovoriIzbriši
  14. O kako ti je prekrasna, merkam ju već dugo, no još nije došla na red, a nakon ovog tvog posta mislim da će uskoro doći na red.

    OdgovoriIzbriši
  15. Krasna torta i fotografije...Cestitke za 18 godina braka!

    OdgovoriIzbriši
  16. Divna torta i sve čestitke na godišnjici braka,lijep staž!

    OdgovoriIzbriši
  17. Prvo Sretna godišnjica!Torta je prelepa!I mi je često pravimo, samo moji nešto izbegavaju šaum, pa ja stavim slag od gore!

    OdgovoriIzbriši
  18. Hvala svima na lijepim željama od srca.

    OdgovoriIzbriši
  19. Drage kuharice,

    treba mi Vasa pomoc!!

    ja prvi put u zivotu pravim tortu i to sam od recepata na internetu odabrala ovu!! Ne pitajte!!

    Hvala i prehvala Jeleni za detaljna upustva koja su izvanredna za nekoga za kog su palacinke i Pavlova jedini odblik kolaca ikad pravljen.

    Sve mi je super ispalo (zakljucak iz effekta lizanja zlica), nadam se.

    Imam jedan problem sa saumom. Ja nema rucni mixer nego free standing koji je jedna zdjela i onda muti odozgo. Kako da ja napravim saum koji treba mixati na pari mixerom???

    Molim Vas pomozite, treba mi biti gotova za sutra vece za Xmas Eve?

    I naravno Dilajli sretna godisnjica braka!!

    Unapred zahvalna,

    Millie

    OdgovoriIzbriši
  20. Draga Millie tek sad ugledah tvoj vapaj za pomoć ali nadam se da si se snašla i da ta posuda nije predstavljala problem i da su se bjelanjci umutili jer mislim da nije važno kako se mute.

    OdgovoriIzbriši
  21. Iskrene čestitke za godišnjicu braka !! Divnu tortu si napravila , prava torta za pravu prigodu, baš ste se lijepo počastili !
    Tebi i tvojima želim Sretan Božić, lijepe i vesele blagdane i sve najbolje u Novoj 2012.Godini !

    OdgovoriIzbriši
  22. Ovo je jedna od onih torti koje se spremam napraviti već milijun godina. :) Uvjerila si me da nemam više što odgađati.
    Čestitke za punoljetstvo! I dobrodošlica u krug punoljetnih! :)
    Sretan Božić i puno zdravlja, sreće i ljubavi u Novoj godini tebi i obitelji! :)

    OdgovoriIzbriši
  23. Hvala od srca na vašim lijepim željama drage moje.

    OdgovoriIzbriši
  24. čestitke sa malim zakašnjenjem
    torta jest stvarno odlična, ja je oš nisam napravila, ali vidim da se isplati napraviti je
    Sretan Božić cijeloj obitelji!

    OdgovoriIzbriši
  25. Fantastična torta :) Sve najbolje za blagdane ;)

    OdgovoriIzbriši
  26. Vasina torta za koju ja imam recept ne izgleda ni upola tako primamljivo kao tvoja! A i recept je drugačiji. E, valja mi naći prigodu za napraviti ovako nešto...

    OdgovoriIzbriši
  27. Cao Dilajla,

    da snasla sam se, posudila sam mixer od susjede!!

    Torta je bila hit!!! Sad svi traze da je pravim za njihove rodjendane, ali s obzirom da je trajalo 6 sati to mogu praviti samo na odmoru.

    Hvala na savjetu!!

    OdgovoriIzbriši
  28. Šaum može da se muti i bez kuvanja na pari, s tim da se onaj sirup dodaje vruć, u tankom mlazu i da se muti sve dok se ne ohladi. Probala, ispalo super :)

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi