Pinca i divna orehnjača od brioche tijesta

Žao mi je da sam svoj blog stavila na čekanje i da mu ne posvećujem pažnju koju je i zaslužio jer i nakon zadnjeg posta od kojeg je prošla skoro godina i pol uvijek mi se netko javi i nekako mi daju do znanja da im fale moja slovca iako ja u šali kažem da je ovaj blog za moju Stellu.
A moj folder pun slikica i samo čekaju da se objave. Iako na blogu imam već postova  s pincama, sirnicama ovaj je recept poseban jer ga je autorica objavila prije puno godina na čakavštini našeg kraja i zaista zaslužuje da se nađe u tu a na mom stolu je odavno.

Pinca  1kg brašna
            2 suha kvasca
            100 g maslaca
            100 g masti
            200 g šećera
            3 dcl toplog mlijeka
            2 vanilin šećera
            5 žutanjka
            3 žlice ruma
            korica 1 neprskane naranče
            korica 1 neprskanog limuna
            žličica soli


Brašno prosijati, dodati suhi kvasac, mlijeko zagrijati da bude mlačno.Maslac i mast otopiti, staviti s strane i ohladiti . Žutanjke, šećer, vanilin šećer , rum, naribanu koricu limuna i naranče pomiješati te dodati u suhe sastojke te zamijesiti tijesto, ne zaboraviti dodati u tijesto i otopljeni maslac i mast. Umijesiti tijesto mekano pokriti ga čistom krpom i staviti da se diže dva i pol sata.
Za vrijeme dok se diže pinca možete napraviti granule od šećera koje sam ja napravila od 100 g mljevenog kupovnog šećera (kupljeni šećer sadrži škrob pa se neće otopiti prilikom pečenja u pećnici) i 10 gr vode.
Umiješati mljeveni šećer s vodom i dobiti ćete tvrdi grumenčić koji naribate sitnom stranom ribeža na masni papir te ga rasporedite rukom i stavite u zagrijenu pećnicu na 100 C koju potom ugasite a granule ostavite da se suše u pećnici. Također granule možete napraviti dan prije i pospremiti u kutiju i imate ih za pince, štrudle itd


Kada se tijesto fino diglo, premijesite ga te ga oblikujte u 2 okrugle pince i pustite da se diže bar još sat vremena. Premažite ih bjelanjkom i posipajte granulama od šećera te stavite peći u pećnicu zagrijanu na 160 C oko 40 min ali naravni vi znate svoju pećnicu  najbolje pa pincu provjerite štapićem i kada izađe čist pinca je gotova.Meni se ispekla za 45 min.

Brioche tijesto za orehnjaču

Ovo divno tijesto je id naše drage Zorice koja ima i svoj divni blog Cooking with Zoki gdje ćete pronaći i ovaj recept ja sam ga radila i sa makom i s orasima. Ne znam koji je bolji.


Brioche tijesto 500 g brašna
                                8 g suhog kvasca
                            pola žličice 
                               3 jaja
                              90 g meda
                              1 mahuna vanilije
                            150 g otopljenog maslaca
                            200 ml kefira ili jogurta
Prosijati brašno, dodati sol i suhi kvasac, izmješati. U drugu zdjelu staviti med, sastrugane sjemenke s vanilije, jaja, zagrijani kefir ili jogurt ( čašicu stavite ga u vruću vodu da ga malo tempirate) i dodajte otopljeni maslac malo rashlađeni.




Pomiješajte te dodajte suhim sastojcima i umijesiti mekano tijesto koje stavite dizati preko noći u frižider pokrivenog folijom.
Ujutro ga premijesite i nadjenite nadjevom koji volite, pustite da se odmori još pola sata 45 min i stavite pećinu zagrijanu pećnicu na 175 C oko 30 min.


Makovnjaču sam radila tako da sam tijesto razdijelila u 3 djela, te svaki razvaljala na oblik pravokutnika te filala nadjevom od maka te potom zarolala svaki i od te 3 valjka isplela pletenicu.

Želim Vam od srca da se čuvate i da Uskrs provedete s vojim obitelji a da pri tom ne dovodite nikoga u opasnost.

Primjedbe

Objavi komentar

Popularni postovi