Maškare ča ja volim maškare

Maškare kod nas kreću već prvu subotu posle blagdana a što bi značilo da već tjeramo zimu i čekamo ljepše dane a što znači da kreću i pripreme za Rječki karneval a opet karneval prethodi korizmi i pripremama za Uskrs.
Naravno opet postoji i krivac za sve zlo pa ovisi u kojoj regiji Hrvatske se nađete zapaliti ćete mesopusta, fašnika.U mom kraju maškare počinju od prve subote i uvijek je živo u svakom mjestu rječkog prigrada gdje  se redovito održavaju maskirani plesovi.Čitav ovaj kraj živi za maškare i uživaju od Opatije ,Matulja, Viškova, Rijeke , Crikvenice, Novog pa sve do otoka.Svi ste vjerujem čuli za zvončare koji su usko vezani za područje Kastavštine i Halubja. Zvončari s istočnog djela Kastvaštine su ogrnuti ovčjim krznom s maskama životinja i s jednim ili tri zvona oko pasa .Zvončari zapadne Kastavštine umjesto maski imaju klobuke s papirnatim cvijećem.Također bi htjela naglasiti da su Halubjanski zvončari pod zaštitom Unesca kao nematerjalna kulturna baština.

.

Nadam se da sam bar malo  dočarala maškare u primorju gdje svaki kraj ima neki svoj običaj ali najvažnije je dobro se zabaviti gdje god bili i zato vas i ove godine pozivam na Međunarodni Rječki karenval koji će se održati 19.02.2012 na rječkom Korzu


A naravno uz maškare su vezane i slastice a tradicionalne koje su vezane uz moj kraj su fritule i kroštule.


Kroštule pune okusa u obliku mašnica finog hrskavog tijesta s finom aromom rakije i ruma.

Tijesto 4 jaja
            4 žlice otopljene masti
            3 žlice šećera
            6 žlica rakije
            2 žlice ruma
            prstohvat soli
            vanilin šećer
            brašna koliko traži

Otopiti mast i pustiti da se ohladi, dok se mast ohladi smućkajte jaja , šećer, rum i rakiju i vanilin šećer i to pomiješajte s otopljenom mašću.Na podlogu na koju ćete mjesiti stavite 250 g brašna a potom dodajte mokre sastojke i mijesite.Brašno dodajte po potrebi a trebali biste dobiti tvrđe tijesto ali glatko.Pustite da odstoji.Ugrijte 6-7 dcl ulja i u vruće ulje spuštajte kroštule .Pržite ih do zlatno žute boje a onda ih obilno posipajte šećerom u prahu.Inače kroštule se razvaljaju jako tanko na debljinu 2-3 milimetra jer se onda više napuhnu.Ja ih obično razvaljam u male trakice koje po sredini razrežem a potom zaokrenem da dobijem mašnicu.


Tradicinalne su i fritule koje ja bez obzira rado radim u bilo koje vrijeme neko ih radi s dizanim tijestom a meni su draže ove s jogurtom.



Fritulice brzo gotove a cijela kuća će vam mirisati i jedva čete dočekati da budu gotove.

Tijesto 2 jaja
           2oo g jogurta može biti i voćni ali i običan
           2 žlice šećera
           1 vanilin šećer
           2 žlice rakije, ruma
           pola pecilnog praška
           prstohvat soli
           12 žlica brašna koji ste prethodno prosijale
            ulje za prženje 6-7 dcl
Jaja dobro umiješajte ručno s šećerom potom dodate jogurt i rakiju a na kraju umiješajte i brašno.Sve lagano miješajte ručno dok se tijesto ne počne odvajati od posude.Ulje zagrijte i malom žličicom uranajte oblike tijesta u ulje.Naravno do zlatno žute boje a onda ih obilno posipajte šećerom.I uživajte.
Najviše ih vole klinci i onako tople nestaju.



Slikice s prošlogodišnjeg karnevala.



Primjedbe

  1. Fritule obozav i cesto ih radim..ja u njih stavljam grozdice i rum:) ja ih tako najvise volim...A za Krostule je dosao trenutak da i njih spravim :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Lepa pozivnica, za karneval, pretpostavljam da je divno prisustvovati.
    Za fritule sam čula, to je nešto vrlo slično mojim lokumima. U svakom slučaju, testo koje uvek dobro dođe i tako privlači.....

    OdgovoriIzbriši
  3. Znam da vaš kraj jako drži do maškara i karnevala, meni je to super :) ovdje kod nas nema baš takve tradicije, iako se klinci maskiraju i idu u maškare, od vrata do vrata. ali nemam neke povorke.
    Volim fritulice s jogurtom i radim ih svake veljače, tad mi je i rošendan (26.2.) pa mi je taj mjesec posebno veseo :) Mama pak radi krofnice od dizanog tijesta puuune pekmeza, i njih jako volimo :)
    Ove tvoje kroštule i fritule izgledaju fantastično.

    OdgovoriIzbriši
  4. Voljela bih da sam sad na primorju; sto zbog maskara, sto zbog krostula i fritula!

    OdgovoriIzbriši
  5. Kod nas se kroštule zovu priklice, a fritulice prikle. Priklice se tradicionalno rade za svatove. Baš si me podsjetila da ih nisam jela ima tome puno godina. Razmišljam da se sama upustim u pravljenje istih...

    OdgovoriIzbriši
  6. S obzirom da ti piše točna lokacija u profilu, od mene imaš packicu za prvu subotu poslije blagdana. Koliko god željno iščekujem maškare, ništa prije 17.1.
    Fritule i kroštule su ti super i jedva čekam da krene maškarano ludiiiiiiiiiiiiiloooooooooooo

    OdgovoriIzbriši
  7. Divne maškare,nadaleko ste poznati po pravim karnevalima a i po kroštulicama i fritulama,voljela bih da smo bliže!

    OdgovoriIzbriši
  8. Oba recepta bom 1000% preizkusila in to sicer ne danes ampak v tem tednu.
    Presenečena nad prvim receptom in to je da stopiš mast.... to nisem še nikdar in nikjer slišala, zelo zelo zelo zanimivo... komaj čakam, da preizkusim recept.
    Drugače pa jaz takoj po novem letu cca 10-15.1 januarja naprej in do pusta pečem to pecivo skoraj vsak teden.
    Lani, 2011 sem to pekla do 8 marca, bilo je malo "to mach". Leto sem preverila 21.02.2012, se bom naveličala?
    erna

    OdgovoriIzbriši
  9. Mi u Pancevu imamo karneval (prilicno mali), ali redovno, svake godine nam stizu gosti iz Rijeke i oni uvek budu najvece zvezde. :) Bili su i zvoncari koje spominjes i to ovi sa krznom. Deci su najzanimljiviji. :)
    Moram vec jednom probati fritule...

    OdgovoriIzbriši
  10. Želja mi je jednom otići na riječki karneval. Super mi je to šarenilo i ludilo :) Kroštule volim, ali draže su mi fritule i to baš ovakve s jogurtom.

    OdgovoriIzbriši
  11. Super mi je Riječki karneval i svaku godinu se pripremam doći na završnu povorku i ne otiđem, nadam se da ću se jednom uputiti. Kroštule i fritule volim, kod nas se rade za blagdane, a volimo ih i cijelu godinu. Krasne su mi ove tvoje, fritule posebno plijene pažnju !

    OdgovoriIzbriši
  12. Fritule i kroštule obožavam!
    Riječki karneval je divan, on je već stvar tradicije i ljepote ovog kraja. I ja volim dječju karnevalsku povorku na Korzu, pogotovo klince koji u njoj sudjeluju, preslatki su mi. Krasan prilog si napisala, bravo!

    Lijep pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  13. obožavam fritule i često ih radim, imamo vrlo sličan recept!, kroštule ne radim!!veselim se maškarama

    OdgovoriIzbriši
  14. Lijepa prica o maskarama i fritulama, krasne slike.

    OdgovoriIzbriši
  15. Molim te da pojasniš mjeru 2šećera :) Hvala!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Evo ispravljeno mislila sam na dvije žlice šećera izvini nisam prije vidjela komentar.

      Izbriši

Objavi komentar

Popularni postovi